sobota 13. ledna 2007

Radiokomunikace

Tak snad už mám nejhorší za sebou. Pokusím se to vše vylíčit. Byla jsem z toho všeho už hodně na nervy, ale snad to bude dobré.
Musím říct, že mně až vhrkly slzičky do očí, když jsem uviděla všechny ty Vaše příspěvky. Strašně moc Vám všem děkuji za účast a přání dobrého konce.
Jirko, Tobě píši zvlášť, protože i kdybych měla nakrásně nějaké problémy s Radiokomunikacemi, tak to bylo čistě moje rozhodnutí a Ty jsi jenom řekl svůj názor. Tak, prosím Tě, neměj obavy, že mám něco kvůli Tobě. Radilo mně to hodně lidí, nebyl jsi sám.
 
Tak nejdřív bych měla říct, jak jsem na tom byla u O2.
§ měsíčně jsem platila nájem 863,- Kč (internet a telefon, hovory ještě zvlášť)
§ rychlost připojení byla 512 kb/s
§ limit byl 1 GB na měsíc !!!!
§ připojení, o kterém asi píše Radka, že se dělí se 4 lidmi, tak takového jsem nic nemohla využít, ptala jsem se více firem, ale v místě, kde bydlím, nejsou jakési ty body, přes které se vysílá (vy budete všichni vědět, o co jde), takže připojení nebylo možné; našla jsem pak jednu firmu, která by to specielně pro mě udělala (nikdo jiný v blízkosti o to neměl zájem), ale musela bych bývala zaplatit 6 tisíc za natažení toho kabelu atd. Pak bych platila cca 350,- měsíčně nájem - za telefon i internet dohromady. Ale já jsem ty peníze neměla a ani jsem si je nemohla půjčit (figurovalo tam neustále to naše šílené okno, které musí být do dubna hotové). Navíc, když se mně podařilo jednou mluvit s technikem té firmy, tak mně odpovídal velmi a velmi vyhýbavě a řekl mně, že od nového roku se budou všechny ceny měnit - směrem nahoru, samozřejmě. Takže po zvážení veškerých možností jsem se rozhodla pro Radiokomunikace, které mně byly dosti vřele doporučovány z mnohých stran.
Zvedla jsem tedy telefon a začala jednat s Radiokomunikacemi. Všechny ženy, se kterými jsem telefonem mluvila, byly úžasně ochotné, telefon byl bezplatný, bylo mně řečeno, že než se cokoliv začne s mým telefonem dít, budu informovaná jejich technikem, který mně všechno vysvětlí. Zapojení nového modemu by mě stálo přes tisíc korun, tak jsem se domluvila, že si to zařídím sama. Nový modem jsem dostala zdarma. I když jsem si před tím rokem zakoupila svůj modem od Telecomu, tady mně řekli, že podle označení, které jsem na dodacím listu měla, není poznat, jestli bude podporovat protokol PPPOE ANEX B, což bylo nutné, takže jsem si vzala ten nový. Ten mně přišel poštou na začátku týdne. Očekávala jsem tedy, že se ozve technik a že se s ním třeba domluvím, co mám udělat, že by třeba stačil ten můj starý modem, popř. že mně řekne, kdy mě budou přepojovat a já se na ten den domluvím s jedním známým, který mně modem nainstaluje. Bohužel, nikdo se neozval a když jsem ve čtvrtek ráno zrovna odesílala mail, najednou se vše přerušilo a nic nefungovalo. Zprvu jsem si myslela, že se jedná o nějakou poruchu (protože jsem očekávala ten telefonát technika, kdyby šlo o přepojení). Pak jsem ale zjistila, že nejde ani telefon. Když se v telefonu po několika hodinách ozval opět tón, ale nešlo z něho telefonovat, šla jsem k sousedům a ujistila jsem je, že je to bezplatná linka - vzala jsem jim ukázat dopis, který byl podepsaný generálním ředitelem Radiokomunikací, kde se píše, že uvedená linka pro zákazníky je bezplatná. Slečna u telefonu mně řekla, že když telefon nepůjde do druhého dne odpoledne, že se mám ozvat. Jenže to už by bylo páteční odpoledne a kdo by se v tu dobu se mnou bavil, že? Navíc, když jsem se chtěla ujistit, že je ta linka bezplatná, tak mně řekla, že ne, že zákazník platí jednu třetinu místního hovorného. Protože na této lince nejdelší dobu strávíte čekáním v pořadníku, platila jsem 15,- Kč. Bezplatná je ta linka pouze pro podnikatele. Pro domácnosti ne. Sousedi navíc mají jakýsi šílený, hrozně drahý tarif.
Druhý den ráno telefon nešel, tak jsem šla znovu, ale volala jsem na číslo, které je všude uvedeno jako určitě bezplatné (bylo mně to nepříjemné kvůli sousedům, volat na linku, která se platí). Slečna mně řekla, že si mám na svém přístroji zkusit stisknout jakési tlačítko pro tón. Vůbec jsem nevěděla, jestli je na telefonu mám. Naštěstí jsem je měla, takže po vyzkoušení jsem skutečně mohla telefonovat. Je to napořád - když chci telefonovat, musím zvednout sluchátko, stlačit tlačítko s hvězdičkou a pak teprve mohu vytáčet volané číslo. Pak telefon funguje.
Nejlegračnější mně připadalo, když jsem dostala na mobil zprávu, že mně na internet přišly veškeré údaje, které potřebuji k připojení internetu, ale já se nemohla připojit, protože jsem ty údaje neměla. Takže jsem znovu volala na bezplatné číslo. Tam mně řekli, že musím volat na to číslo, kde platím. Čekala jsem cca půl hodiny, protože jsem byla třetí v pořadí. Slečna mně nadiktovala potřebné údaje na zapojení modemu. Řekla mně, že si budu muset koupit nový telefon v případě, že by mě příliš obtěžovalo to mačkání tlačítka s hvězdičkou (- neobtěžuje). Že telefonovat jinak nebudu moci.
Pak přišel můj známý a zapojil mně modem. Vše šlo dobře, tak zkusil PC restartovat a ejhle, internet nic. Mořil se s tím tady hodnou chvíli a zkoušel všechno možné, protože je přece normální, že když zapnu PC, kliknu na ikonu Mozilla Firefox, tak se mně objeví už připojený - u mě - Seznam.cz (měla jsem to tak nastavené). Nakonec mně řekl, že asi budu muset při každém spuštění PC kliknout na ikonu modemu a připojit se, jak jsem to dělávala kdysi, když jsem měla internet na pevnou linku. Pak ho napadlo, podívat se do návodu - a ono to tam bylo uvedené. Není to připojení přímo k síti. Je to nevýhoda. Říkal, že jsme měli zkusit připojení na ten starý modem, ale on už spěchal, tak jsme to nechali být. Zase tak strašné to není - kliknout třikrát po spuštění PC a pak to celý den jde. Jen bylo legrační, když jsme opět volali na tu informační linku, tak nám slečna nedokázala nic říct, nic vysvětlit. A to by přece měla vědět, když tam sedí za tím účelem, aby radila.
Takže jsem si konečně mohla na mailu přečíst veškeré informace, které mně byly před tím zaslány. Tam jsem se dověděla, že kdybych měla jakékoliv problémy, tak mně ochotně poradí technik na telefonu, který se platí 10,- Kč za minutu.
Existují tedy tři telefony: 800 400 200 - ten je zdarma, ale nic Vám tam neřeknou, je to jen informační a odkáží Vás na tel. 844 111 154, který mají zdarma jen podnikatelé, "obyčejný" člověk platí 1/3 tarifu za místní hovor a pak je číslo 900 101 414, kde Vám technik ochotně poradí v době od 8.00 do 18.00 v pracovní dny za částku 10,- Kč za minutu.
Podmínky u Radiokomunikací:
§ mám Premium ADSL - rychlost 1021/256/KB
§ bez limitu (to pokládám za největší výhodu)
§ nájemné za měsíc - internet a telefon = 772,-- s daní (plus provolané impulsy); to je o cca 100,- Kč levnější než u O2
§ tarif - špička = 1,13 Kč, mimo špičku = 0,60 Kč; do mobilní sítě 4,75 a 4,49 Kč / min. Mám pocit, že i toto je nepatrně levnější, než u O2
§ nevýhoda je ta, že se musím po zapnutí PC připojovat na modem a u telefonu musím zmačknout tlačítko s hvězdičkou, kdykoliv chci vytočit číslo. Možná, že když se vyzkouší původní modem, půjde automaticky jako dřív.
Ten můj známý, který mně taky Radiokomunikace doporučoval, mně řekl, že když se mnou tehdy mluvil, tak nevěděl, že je to vlastně Bluotone a s tím prý jeho známý měl značné potíže při vyřizování různých problémů, jednalo se hlavně o laxnost, liknavost při vyřizování.
Doufám, že mnoho problémů nebude a že poběží vše dobře. Moc si to přeji.
Ještě pořád čtete? To se divím, jestli ano. Jak s hrůzou zjišťuji, je to úplný román.
A to je už úplně všechno, teď jen mně držte palce, aby vše fungovalo, jak má.
Moc Všechny zdravím.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Co mě zajímá