pátek 13. listopadu 2020

Nihilista na balkonu – dodatek

Knížku jsem včera dočetla a nutí mě to, napsat ještě krátký dodatek.

Při čtení dalších tří povídek jsem pocítila docela mrazení v zádech. Pod humorným povrchem člověk cítí, jak je to všechno skutečné – bohužel – a jen humorem odlehčené, aby si člověk nezoufal při uvědomění si, kam společnost dospěla.

Nevím, kterou z pěti povídek bych vybrala jako nejlepší, naštěstí to nemusím dělat.

Ať jde o filozofování nad sebevraždou, nebo o kritiku současného stavu výuky na školách – naprostý nedostatek snahy naučit mladé lidi kriticky myslet, rozpoznávat dezinformace, konspirační teorie všeho možného zaměření, což je v dnešní době mimořádně důležité, a kam v současnosti může dovést poctivost – přiznání se. A v závěrečné povídce přesný popis fungování vlády, přízemnost, neschopnost cítění odpovědnosti atd.

Vše je podáno úžasnou humornou formou – tím víc běhá člověku mráz po zádech, když si uvědomí, že je to vlastně jen mírně přehnaná skutečnost – nebo není vůbec přehnaná?

Knížka by měla být určitě zařazená jako povinná četba do škol.

2 komentáře:

  1. Dobře, přemluvila jsi mě, právě jsem si ji objednal :-)
    Ještě před tím jsem si přečetl ukázku a zjistil jsem, že tenhle styl psaní se mi líbí, tak zatím poděkuji za tip a později ještě napíšu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Jirko, jsem přesvědčená, že nebudeš litovat - pro mě je autor opravdu jak zjevení - inteligentní humor o velmi vážných věcech - já se teď nemůžu začíst do žádné knížky. Tak jsem začala číst o mém věčném tématu - Jidášova tajemství - dokumentární knížka od vědce, který se celý život zabývá zkoumáním svitků od Mrtvého moře. Možná o tom tady něco napíšu, už jsem dřív psala o Jidášově evangeliu, v téhle knížce jsou další vědecké poznatky. - Měj se moc hezky a těším se na Tvůj názor.

      Vymazat

Co mě zajímá