středa 11. listopadu 2020

Petr Holý: Nihilista na balkonu



Právě čtu výše uvedenou knížku – a nemůžu vydržet – i když jsem teprve v polovině knížky, musím o ní napsat.

Autor

Petr Holý je pro mě doslova zjevení – nepamatuji, kdy jsem četla knížku, napsanou s tak inteligentním, úžasným humorem. Při čtení mám neustále po ruce kapesník, protože se nahlas tak směji, že mně tečou slzy. Včera jsem několikrát musela čtení kvůli smíchu přerušit. Člověk má obavy, že nedokáže napoprvé postihnout všechen ten jemný, nenápadný humor, který ale vždycky míří „hřebíku přímo na hlavičku“.
I když je knížka dva roky stará, jak jsem se v informacích dočetla, připadá mně, že je napsaná právě teď. 

V současné záplavě humorných knížek, které staví na situačním humoru – což je dnes tak oblíbené – tato knížka působí jako zázrak – zabývá se velmi vážnými tématy, ale humornou formou – navíc naprosto specifickou.
Prostě – vůbec se mně nedostává slov, kterými bych mohla vyjádřit své nadšení.
Těším se na pokračování – jak už jsem zmínila, jsem teprve v polovině – a myslím, že hned po dočtení, budu knížku číst znovu, abych se přesvědčila, že jsem stačila zaznamenat úplně všechny cíle, kterými se autor tak vtipně zabývá.
 

Strašně moc přeji Petru Holému, aby v budoucnu napsal co nejvíce takto humorných knížek – přeji to trochu ze sobeckého důvodu – abychom se my čtenáři měli na co těšit.

Vkládám odkaz na autorovy stránky:
https://www.nihilistanabalkonu.cz/

 ***

Dovolím si použít informace o autorovi, které uvádí na svých stránkách:

Petr Holý
Spisovatel a tramvaják

Vystudoval jsem Fakultu sociálních věd a Fakultu humanitních studií Univerzity Karlovy v Praze.

Pět let jsem pracoval na oddělení bezpečnostních hrozeb a krizového řízení Ministerstva vnitra.        Byl jsem také českým zástupcem ve Výboru expertů na terorismus Rady Evropy ve Štrasburku.

Před třemi lety jsem se nicméně rozhodl si od státní správy odpočinout a splnit si svůj dětský sen, takže od té doby řídím v Praze tramvaj. Můžete mě potkat na všech linkách, které vypravuje strašnická vozovna, nejčastěji na dvaadvacítce.

Ve své nové práci mám o něco víc času na psaní, díky čemuž vznikla má nová knížka "Nihilista na balkonu". V ní jsem zkusil zúročit všechny mé předchozí znalosti a zkušenosti a podívat se na vážné a aktuální problémy současné české společnosti trochu odlehčenou a humornou formou.

Budu rád, když mi napíšete, co se Vám na knížce líbilo, anebo nelíbilo!



Žádné komentáře:

Okomentovat

Co mě zajímá